Digitální charita 2018

Diskutující se shodli, že přitáhnout dárce k charitativním projektům mohou jedině, pokud v online prostoru zaujmou, pobaví a pozitivním způsobem zapůsobí na emoce. "Zároveň to však znamená, že projekty musí být konkrétní, transparentní, autentické a srozumitelné," říká výkonná ředitelka Fóra dárců Klára Šplíchalová. 

Pro neziskové organizace jsou internetové kampaně ideální možností, jak oslovit mladší dárce, ale také, jak získávat dárce pravidelné. Shodují se totiž, že v dnešní době se již žádná organizace nemůže spoléhat jen na grantové financování a podporu státu, ale její financování musí stát na více nohou - ideálně na kombinaci firemního dárcovství a právě individuálního dárcovství.

Pro neziskové organizace jsou stále velmi důležité dárcovské SMS. Veřejnost si uvědomuje, že DMSku může mít jen prověřená organizace, a proto se nebojí od loňského března posílat dárcovské textové zprávy i ve vyšších cenových hladinách - šedesátikorunové a devadesátikorunové. A neziskové organizace potvrdily, že pro dárce není problém nastavit si trvalou dárcovskou SMS za 90 korun.

"Pokud mohu srovnat kampaně na DMS z roku 2016 a 2017, pak potvrzuji, že zpráv přišlo zhruba stejně, ale výtěžek byl trojnásobný," uvedla například Irena Fodorová z Nadace Jedličkova ústavu. 

Neziskové organizace chtějí intenzivně v online prostředí pracovat také s dalšími nástroji, které nabízí například portál Daruj správně - s peer-to-peer kampaněmi a dalšími formami digitálního fundraisingu a crowdfundingu. "Dokonce jsme museli naše dárce, kteří jsou přeci jen seniornějšího věku, učit, jak online darovat, ale nakonec jsme měli maximálně úspěšnou kampaň a dárci, kteří nám darují online, zůstali," popsala zkušenost Monika Straková z Domova sv. Karla Boromejského. 

Úplně novým trendem by v roce 2018 mělo být propojení online a offline prostoru. Díky speciálních přenosným terminálům, které neziskovým organizacím začala nabízet ČSOB, totiž na nejrůznějších akcích nemusejí již organizace vybírat klasicky hotovost do zapečetěných kasiček, ale fanoušci a dárci mohou přispět rovnou platební kartou. 

Přihlášení

Zaregistrovat

Registrace

Registrace uživatele

Kolik darovat