Ceny Fóra dárců 2019

Do Cen Fóra dárců se letos opět přihlásilo přes 200 veřejně prospěšných projektů. Stejně jako v loňském roce se soutěžilo v oboru Komunikace a Sbírky. Hodnotitelé tak měli možnost posoudit kvalitu zajímavých veřejně prospěšných projektů jak z řad neziskových organizací, tak od firem.
V odborné porotě letos zasedli např. Eda Kauba, dlouholetý kreativní ředitel

agentury Havas Prague a majitel reklamní agentury Espresoo, David Gaydečka, šéf festivalů Metronome a United Islands of Prague či Jiří Váňa, manažer charitativních aktivit České televize.

Vítězové si pak převzali ceny na slavnostním předávání Cen Fóra dárců 28. listopadu 2019, které se konalo v Prague StartUp Market v pražských Holešovicích a moderoval jej Martin Tyburec z České televize.
Rok od roku jsou přihlášky do Cen Fóra dárců kvalitnější a přihlášené projekty odpovídají celosvětovým trendům v dárcovství. Letos uspěla silná témata, která podporují děti a rodinu, handicapované, lidi bez domova a uspěla také ekologická témata.

Osobně mám radost z úspěchu komunitních a regionálních projektů, proto mě potěšilo, že v kategorii Sbírkový projekt uspěly Sdružení pro obnovu varhan v kostele Nejsv. Trojice v Dobříši a projekt Globus lepší svět 2019,“ řekla Klára Šplíchalová, výkonná ředitelka Fóra dárců.

 

Komunitní projekty se derou dopředu

 

Každý den pomůžeme 500 dětem v nouzi. Dalších 1000 dětí se nedovolá. Pracujeme nonstop, ale nestačí to. Pomozte to změnit.“ Kampaň Linky bezpečí k 25. výročí fungování se letos vydala do regionů a získala první místo v kategorii Integrovaná kampaň.

Cílem kampaně je získat finanční prostředky na zvýšení kapacit Linky bezpečí a umožnit tak dovolat se těm, kteří pomoc Linky bezpečí potřebují. Součástí propracované kampaně jsou například konference, fotbalové utkání i tramvaj v barvách Linky bezpečí. Kampaň bude v krajích pokračovat i příští rok. 

Linka bezpečí uspěla také v kategorii Veřejně prospěšný spot, kde za spot Haló, potřebuji pomoc! získala třetí místo. Mezi další úspěšné projekty, které podporují děti a mladé lidi, patří letos firemní integrovaná kampaň Nadace O2 - 02 Chytrá škola nebo firemní Sbírkový projekt Srdce dětem od společnosti Lidl.

Sdružení pro obnovu varhan v kostele Nejsvětější Trojice v Dobříši získalo první místo v kategorii nefiremní Sbírkový projekt. Už čtvrtým rokem se sdružení snaží získat finance na obnovu varhan z konce 19. století v kostele Nejsvětější Trojice v Dobříši. Zatím je na jejich sbírkovém účtu vybráno přes 3 miliony korun a stále je ještě zhruba milion korun potřeba. Stavbu varhan provádí Varhanářská dílna Kánský – Brachtl z Krnova a termín dokončení je plánován na květen 2021.

Dalším zajímavým komunitním projektem je vítěz kategorie Sbírkoví spojenci ČSOB šlape na Ještěd a pro Čmeláka. Zaměstnanci ČSOB pod vedením Radka Hájka, jenž sbírku inicioval, uspořádali již pátou cyklojízdu na Ještěd a vybrali peníze pro neziskovou organizaci Čmelák – Společnost přátel přírody a její projekt Nový prales nedaleko Ještědu.

Již bylo vykoupeno 35 hektarů (6 pozemků) živořícího porostu, odstraněna část smrků a na jejich místo vysázeno přes 70 tisíc jedlí, buků, javorů a dalších druhů původních dřevin. Peníze ze sbírky budou použity na další výsadbu. Sbírka probíhala online na portálu Daruj správně - www.darujspravne.cz a zaměstnanci ji vyhlásili v rámci matchingového fondu Společně s ČSOB.

 

Ordinace pro lidi bez domova

 

Ceny Fóra dárců jsou každoročně určeny také nejlepším veřejně prospěšným projektům neziskových organizací a firem. První místo v kategorii nefiremní Veřejně prospěšný spot si odnesla Armáda spásy za projekt Ordinace pro lidi bez domova. V současné době provozuje první ordinaci praktického lékaře v Ostravě a plánuje otevření další ordinace v Brně. Charitativní spot můžete vidět v České televizi. 

Již potřetí v řadě se partnerem jedné z cen stala také Česká televize. A díky ní vítěz této kategorie - IQ ROMA servis, z.s., ví, že její charitativní spot v příštím roce Česká televize odvysílá.

Česká veřejnoprávní televize znamená pro veřejnost vždy garanci, že jim doporučí k podpoře jen ty projekty, které skutečně prospívají společnosti. I z průzkumů vyplývá, že veřejnoprávní televize k dárcovství skutečně inspiruje,“ uvádí Šplíchalová. Proto je správně, že právě veřejnoprávní televize hledá neustále další nové způsoby, jak kvalitní prospěšné projekty zviditelnit a upozornit na ně dárce.

 

Leoš Mareš získal speciální cenu poroty za #DobroDen

 

Speciální cenu poroty za výjimečný počin si odnesl Leoš Mareš za #DobroDen, který se letos konal již 5. rokem jako vždy 29. ledna. Podstatou akce je, že za každého svého followera na Instagramu dá jednu korunu na charitu. Letos poslal 709 404 Kč.

Celý rok usiluješ o to, aby byl počet sledujících co nejvyšší, a jednou za rok za to zaplatíš ‚daň‘. Vnímám to jako daňovou povinnost v pozitivním slova smyslu,“ popisuje Leoš Mareš svou akci nazvanou #DobroDen.

DobroDen však není jen o jednorázové částce, kterou získá nějaká nezisková organizace, funguje i jako motivace ostatním, kteří mohou stejně jako Leoš Mareš dle počtu svých sledujících poslat danou částku na charitu. Sám Mareš dodává, že se snažil udělat sociální sítě opravdu sociálními.

 

 

 

 

 

 

Přihlášení

Zaregistrovat

Registrace

Registrace uživatele

Kolik darovat